Zaman ve Şehre Dair

  • 24 Nisan 2017 Pazartesi
  • 74 dakika

Birleşik Krallık United Kingdom / 2008 / 74’ / DCP / Renkli Color / İngilizce English / Türkçe Altyazı Turkish Subtitles

Yönetmen / Director: Terence Davies

Senaryo / Screeenplay: Terence Davies

Görüntü Yönetmeni / Director of Photography: Tim Pollard

Kurgu / Editing: Liza Ryan-Carter

Oyuncular / Cast: Terence Davies

Yapımcı / Producer: Roy Boulter, Sol Papadopoulos

Yapım / Production Company: British Film Institute

Dünya Hakları / World Sales: British Film Institute

Türkiye Hakları / Turkey Sales: British Film Institute

2009 New York Film Eleştirmenleri Birliği; En İyi Kurmaca Olmayan Film / 2009 Avustralya Film Eleştirmenleri Birliği; En İyi Belgesel / 2008 Thessaloniki FF; Sinema ve Şehir

2009 New York Film Critics Association; Best Non-Fiction Film / 2009 Los Australian Film Critics Association Awards; Best Documentary / 2008 Thessaloniki FF; Cinema and the City

Terrence Davies’in kendi çocukluğunun ve gençliğinin geçtiği yıllara, Liverpool’a dönerek geçmişini hatırlamasından oluşan film, yönetmenin arşiv görüntüleriyle kendi yorumlarını bir araya getiriyor. 1945 yılında doğduktan sonra çalışan bir Katolik ailenin eşcinselliği keşfeden çocuğu olarak Davies, bu buluşunun yarattığı suçluluk duygusunu ve ergenliğine dair başka her şeyi mimariyle de birleştirerek nostaljik görüntülerle anlatıyor. Çoğu siyah beyaz olan ama aralarda bu film için çekilmiş renkli görüntülere de yer veren film, Davies’in dışlanmışlık ve umutsuzluğunu seyirciye aktarmakta oldukça başarılı. 2008 yılında Cannes FF’de galasını yapan filmin aynı zamanda da bir BAFTA adaylığı bulunuyor.

The film is about Terrence Davies returning Liverpool where he lived in his childhood and youth, and him remembering his past. It brings together the scenes from the director’s archive footage and his own comments. Born into a Catholic family in 1945, he later discovers about his homosexuality and blends the guilt he felt about it and everything about puberty with architecture and depicts those with scenes of nostalgia. The film is mostly black-and-white but there are also scenes specifically shot for this film in full color and it is fairly successful in conveying Davies’ marginalisation and desperation to the audience. It was premiered at Cannes and was also nominated for BAFTA.  

Seanslar

E-bültenimize abone olun etkinlikleri kaçırmayın!